Diskuse
Inflace diplomů
Děkujeme za pochopení.
P84e57t84r27a 44H96a88v12e33l14k67o39v18á
Ale takovou nabídku od Saifa Kaddáfího za pomoc při studiu ekonomie byste nedomítla. Platil 4000 liber měsíčně a studoval v UK dlouho. Byla by z vás milionářka.
P90e48t94r55a 17H42a90v90e49l44k55o75v21á
Ale takovou nabídku od Kaddáfího syna Saifa 4000 liber měsíčně za pomoc při studii byste asi neodmítla. Studoval dlouho. Přišla byste si na pár mega.
V91o84k11o93u46n 92V89l20a44d83i43m95i73r
Domnivam se, ze ta inflace diplomu neni jen zalezitosti poslednich let. Kdyz sedmdesatilty clovek chlubici se vysokoskolskym diplomem v oboru nedokaze spocitat utlum signalu na danou vzdalenost v decibelech, znamena to pro mne, ze ta inflayce zacala uz za vlady jim obdivovaneho Gustava Husaka.
Asi ho proto take neustale tak chvali. Dnes by asi na ten diplo nedosahl.
A88l92e13š 60M92e77r87t62a
Celkem s vámi souhlasím jen bych dodal, že těmto "podnikatelům" s diplomy mohou udělat čáru přes rozpočet důslední vedoucí těchto prací. Pokud má student povinost konzultovat práci průběžně a zapracovávat tam připomínky vedoucího, tak to, dle mne, velmi ztěžuje pozici podvodníků a práce se jim prodraží. Bohužel jak píšete, tak jeden člověk obvykle vede hned desítky prací a výsledek si většinou přečte až před obhajobou, kdy už je na proklepnutí si podílu studenta na hotové práci pozdě. Hlavním problémem je však podle mne to, že stát požaduje i na místa referentů vysokoškolské vzdělání a kde je poptávka tam prostě funguje i nabídka.
E25l38i50š51k36a 53A56n54n56a 56K92u74b53i16č46k27o14v73á
To jsem si taky říkala, že by vedoucí práce měl poznat, jestli na ní student skutečně pracuje. Nicméně už dnes to mají tyto firmy dost ošetřené, že se třeba práce dodává po částech, zapracovávají se požadavky klienta, takže je opravdu složité toto odhalit. Myslím, že taky často není ochota ze strany vedoucích se prací víc zabývat, někdy koukají hlavně na formální stránku. Někdy i proto, že tématu sami do hloubky nerozumí, hlavně na vyšších postech, protože řeší hlavně funkce, shání peníze a vědeckou práci za ně dělají asistenti a doktorandi a oni se jen připíšou mezi autory (často jako hlavní řešitelé) - znám takových víc.
D55a64l60i59b43o53r 96M87a87r50t76i87š57e41k
Lehkost žití kompilátorských firem je dána právě tím, že se "jedná o témata z ekonomiky, politologie, mezinárodních vztahů". Tam stačí zadat heslo do Googlu, proplést dohromady tři čtyři nalezené texty a pro jistotu trochu přeházet slovosled. Kdyby tyto firmy měly zpracovat například témata
Modifikace Navier-Stokesových rovnic za předpokladu kvazipotenciálního proudění
Optimalizace tvaru funkční plochy axiálního ložiska pomocí analytického řešení Reynoldsové rovnice
Studium chemometrických metod pro vyžití ve spektrometrii laserem buzeného plazmatu
Dekódování kalibračních značek pomocí momentové metody
Vzájemná interakce tlakových pulsací a kmitání nepřímé trubice
Využití konformní geometrické algebry při analýze obrazu všesměrové kamery
(namátkou vybraná letošní zadání FSI VUT v Brně)
nevydělaly by si tyto slavné firmy ani na slanou vodu...
E18l84i64š95k51a 62A66n86n38a 86K49u79b24i49č95k24o75v72á
M24i20r14o21s64l78a16v 97M39a64c68e14k
školství je zdevastováno, avšak devastace přece jen není tak rychlá, jaká by byla v případě placení školného. ještě stále existují Ústavy a studenti, kteří mají jakous takous úroveň.
V78l68a44d42i45m31í80r 30A62i21m
Autorko, máte samozřejmě pravdu. Nicméně do úrovně bakaláře je drtivá většina prací "pouhou" kompilací čehosi již mnohokrát napsaného, což profesionál hravě zvládne takřka na počkání. Na nějaké vlastní myšlenky zde není prostor (ani se neočekávají) a oponent nikdy není schopen určit, kdo je finálním autorem podoby celé "stavebnice". Tudíž u některých témat (neustále se opakujících) lze při troše zlé vůle označit za plagiát téměř všechno.
E84l67i35š72k19a 62A39n57n90a 72K74u13b73i47č37k95o30v85á
Máte pravdu, že se témata i diplomových prací často uměle vytvářejí za účelem zadat práci a dokola opakují. U bakalářské práce je možná náplň i samotná rešerše. Záleží ale hodně na zadávajícím, jak se k tomu postaví. Já jsem třeba měla vedoucí bc práce, která byla dost pečlivá, a chtěla, aby práce měla nějaký smysl, a výsledky se daly využít. Měla jsem téma "Rozložení napětí na řetězci izolátorů". První část byla rešerše závěsných izolátorů, včetně popisu technologie výroby, byla jsem kvůli i na exkurzi ve výrobním závodě. Jen ta rešerše měla asi 100 stran a vedoucí z těch informací byla nadšená a možná z toho čerpá dosud. Druhá část byla praktická - změřit a vyhodnotit napětí na řetězci v laboratoři. Je fakt, že úroveň a obtížnost prací se hodně liší i na veřejných VŠ.
S20t12a35n46d85a 90N68o53v67á81k
,,,,,,Je to tak! Souhlas bezvýhradný.
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1439x
Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.