Pondělí 30. března 2020, svátek má Arnošt
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. března 2020 Arnošt

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a72r78t14i41n 35K49a32v66k56a 4736551532892

Víte ono to je těžké. Na jednu stranu je pravdou, že kouření není zrovna něco co člověka obohatí a zlepší jeho život. Na druhou stranu je právem každého kouřit či nekouřit a povinností každého kuřáka neobtěžovat nekuřáky.

Nicméně, nikdo nenutí nekuřáky chodit do kuřáckých restaurací, nikdo nenutí dělat servírku, číšníka v kuřácké restauraci. Jestliže kuřák jde do nekuřácké restaurace, vstupuje tam svobodně a s vědomím, že si tam prostě nemůže zapálit. Stejně tak by to mělo být, když nekuřák jde do kuřácké restaurace. Vstupuje tam svobodně a s vědomím, že tam jsou lidé co kouří.

Ve Valašském Meziříčí je restaurace Přístav. Majitel z toho udělal nekuřáckou restauraci, neb sám je nekuřák. Po půl roce ta restaurace byla opět kuřácká. Důvod? Propad tržeb o 60 procent. Prostě odešli kuřáci a zůstali jen studentíci a alternativní lidé, kteří při cucání čaje a venku vykouřené marihuany prostě restauraci nemohli spasit. Přitom, pokud čtu diskuse a argumenty nekuřáků by ta restaurace měla, po té co se stala nekuřáckou, praskat ve švech, ale to se nestalo. Tak kde je chyba?

+3/0
26.5.2016 15:33

J30i40ř62í 39D90o52l65e67ž59a17l 4988206902638

Jen bolševik dovede prohlásit soukromou hospodu za veřejný prostor. Já jdu do hospody na návštěvu, respektuji přání jejího majitele a podle toho se také chovám. Když mi kouření nepovolí, tak tam samozřejmě kouřit nebudu. Ale vy a vám podobní vtrhnou do této soukromé hospody a mávají zákonem v ruce, přikazují, diktují a buzerují a nařizují ostatním, jak se mají chovat. Co to musí být za život, chtít mít vše podchycené zákonem? Řešení je přitom absolutně jednoduché - nechodit tam, kde o vás nikdo nestojí.

+4/0
26.5.2016 15:22

J17i25t24k71a 37T88o40m96k39o67v13á 8126603182872

Ani v soukromé hospodě se nesmí prodávat potraviny zraví škodlivé. A stejně se tam nebude smět vytvářet prostředí zdraví škodlivé. Vsaďte se, že to tak dopadne.

+2/−2
26.5.2016 15:26

J75a35r14o14s67l62a98v 20P74l11a37c42h90e22t70k14a 7316436846259

Ze tam podavaji zdravi skodlive potraviny jako zakaznik nemusim poznat. Ze se tam kouri poznam. Ale ja jsem svepravny...

+3/0
26.5.2016 15:30

V51i41k12t28o63r 58Š33e11d94i36v87ý 8916571780826

Dovedeno do důsledků - proč nepřipustit podávání potravin nevyhovujících nějakému předpisu? Klidně si to dokážu představit. Jen by samozřejmě musel být zákazník jasně a prokazatelně informován, jaká kritéria výrobek nesplňuje a jaká to znamená rizika.

(Koneckonců, takový tatarák se také pohybuje kdesi poblíž zakázané zóny.:-P)

+1/0
26.5.2016 15:42

M81a93r15t32i10n 17K15a49v70k98a 4566491832672

I to je možné, pokud by byl zákazník upozorněn, že se jedná o takové potraviny. ;-)

+3/0
26.5.2016 15:45
Foto

M63i80l67o75š 92F46. 44P32e85c49h19a39r 3973251470225

Souhlas.

+1/0
26.5.2016 15:46

J45a84r21o39s88l19a25v 20P83l17a46c91h41e28t16k19a 7486426406549

Souhlasim. Proc ne?

0/0
26.5.2016 15:49

M29a25r63t42i48n 58K18a65v23k70a 4196881122572

Jako astmatik mám menší problémy v kuřácké restauraci, než ráno na zastávce autobusu na Vsetínské ulici.

0/0
26.5.2016 15:36
Foto

L62a71d37i54s78l53a65v 57M91a84t98u51š90k67a 5422988909653

Pokud mám hospodu a pouštím do ní pouze svoje známé, nebude mi nikdo kecat do toho, jestli tam hulím nebo ne. Pokud tu hospodu otevřu ostatním kolemjdoucím, stává se z ní tak trochu veřejný prostor a já musím tak trochu respektovat názory veřejnosti. Jinak půjdou chlastat jinam a já nevydělám.

+1/0
26.5.2016 14:49

R83a91d92o30s30l78a89v 39K11l59a95u23d96a 5564898824652

Jééé, nejste náhodou Létající Čestmír?:-)

+2/0
26.5.2016 14:57

R44a80d93o62s85l88a71v 33K78l42a95u66d49a 5324238784532

Mě kuřáci dost omezují. Jenže ne v kuřácké hospodě. Tam mi nevadí, tam já nechodím. Co se stane když nebudou kuřáci kouřit v hospodě? Přestanou kouřit? Ne. Budou kouřit o to víc tam, kde jsou na obtíž.

+4/0
26.5.2016 14:35

J15a19r64o42s51l57a63v 48P52l16a60c78h87e51t61k17a 7126976286969

Uz v prvnim odstavci mate celkem podstatnou faktickou chybu - hospoda NENI verejny prostor.

+3/−1
26.5.2016 14:31

J12o96s12e30f 96P51o46n92e72r60t 9368820432538

A jaký to je prostor?

+1/−1
26.5.2016 14:31

J51a79r28o32s91l32a39v 24P43l82a21c54h89e90t44k59a 7476336946819

Soukromy. Kdyby to byl verejny prostor, tak by to znamenalo pristup kazdemu bez omezeni. Jenze vstup do hospody muzete treba vekove omezit, nebo kdykoliv dle libosti zavrit, otevrit, pripadne zpristupnit jen uzavrene spolecnosti.

+2/−1
26.5.2016 14:34

M51a17r16t43i45n 10K21l69í75m90e78k 1779447431102

Přístup do restaurace nelze věkově omezit!!!! Diskriminace kvůli věku.

0/−3
26.5.2016 14:36

J81a88r78o16s94l66a86v 62P29l19a51c60h55e58t23k22a 7126866606129

To neni diskriminace, ale ochrana mladeze. Podniku, kde je vstup od 18 let znam spoustu. Chcete rict, ze se vsechny chovaji protipravne?

+2/0
26.5.2016 14:39

M43a72r83t86i91n 21K68l48í52m13e42k 1199567891612

Ochrana mládeže by byla tam,kde by ji bylo možno mravně ohrozit.Do restaurace může přijít i malé dítě...a koupit si Pedro :-)

0/−2
26.5.2016 14:44

J69a68r27o98s24l63a54v 86P34l92a49c65h21e62t77k75a 7896826416659

Tak dam na stenu eroticky plakat a uz tu mame potencialni ohrozeni.

+1/0
26.5.2016 14:46

M18a15r90t23i83n 97K48l20í26m75e42k 1139647951522

Erotika mravní výchovu neohrožuje. Pouze nesmíte zobrazovat "akt" či jiné sexuální praktiky. Nahé tělo nikoho nepohoršuje.

0/−2
26.5.2016 14:49

J53a84r86o45s47l88a85v 58P92l51a55c57h85e73t36k52a 7356246346539

No tak tam bude plakat s "aktem".

+1/0
26.5.2016 14:50

M64a76r13t25i26n 25K43l69í57m60e45k 1109247191342

To by pouze dle mého názoru neprošlo..........

0/−2
26.5.2016 14:52

J90a12r46o93s76l32a55v 96P70l38a49c62h45e88t33k16a 7886396526879

Proc by to neproslo? Omezeni na vek jsou vsude. Nebo jste nikdy nevidel napis "deti pouze v doprovodu rodicu"? To neni diskriminacni? Ale taky kdyz budu chtit zakonny duvod, tak dam do hospody hraci automat a pak uz mam to zamezeni vstupu nezletilym narizene primo ze zakona.

+1/0
26.5.2016 14:55

M75a80r70t29i32n 54K25l10í42m16e54k 1439757491452

Automat tam mít můžete,nesmí na něm hrát mladiství....ale vstoupit mohou.

0/−2
26.5.2016 14:58

J49a87r29o57s30l18a78v 42P86l75a62c97h80e34t53k55a 7696706306589

U automatu je potreba učinit taková opatření, aby tyto osoby(mladistvi) se nemohly hry zúčastnit. A to muze byt klidne zakazem vstupu.

A obecne do hospody je(alespon podle nejvyssiho spravniho soudu) mozne omezit vstup detem u "provozovny, v nichž je distribuován výhradně sortiment, jehož prodej dětem je zakázán".

http://www.nssoud.cz/Obecny-zakaz-vstupu-deti-do-restaurace-ktery-neni-zalozen-na-objektivnich-a-rozumnych-duvodech-a-oduvodnen-legitimnim-cilem-predstavuje-diskriminaci-spotrebitele/art/2162

+2/0
26.5.2016 15:03

J20o41s27e71f 31P17o54n64e64r82t 9168850952528

To máte pravdu.

0/0
26.5.2016 14:38

J82o28s68e81f 32P78o95n48e83r52t 9688560442758

Dostanu mínus za otázku?? 8-o

0/0
26.5.2016 14:38

J88a59r83o71s54l89a35v 18P70l57a35c23h63e24t76k13a 7686756116379

Z toho si nic nedelejte. Ja zas dostal minus za pravdu;-D

0/0
26.5.2016 14:41

M50a35r86t87i48n 51K61l70í56m73e12k 1749717781742

VAŠI pravdu....

0/0
26.5.2016 14:44

J14a98r44o40s15l27a74v 56P21l56a19c25h80e70t79k82a 7926546166349

Tak dokazte, ze je hospoda verejny prostor. Ja nasel akorat definici "verejneho prostranstvi" v zakone, ktera rika "Veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru."

http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-128

+2/0
26.5.2016 14:48

M62a72r94t33i13n 37K63l60í95m54e60k 1509847491712

Nikde jsem nepsal,že to je veřejný prostor,je to prostor k podnikání za státem určených podmínek.

0/0
26.5.2016 14:51

J13o34s45e94f 20P75o77n74e40r39t 9368800102768

Opravdu se asi nejedná o veřejný prostor - restaurace, protože tam platí různé vyhlášky upravující provoz, který ovšem může v rámci zákona upravit i samotný provozovatel-vlastník

+2/0
26.5.2016 14:50

M89a19r29t65i53n 21K41l13í20m37e77k 1629237601652

Naprostá pravda.

0/0
26.5.2016 14:53

M94i67c39h41a97l 75P58a57u59l95í58č84e96k 2643935755565

K tomu srovnávání místních zákazů třeba na koupališti a zákazu kouření a proč to lidem nevadí - u nás máme spíš ten pohled, že každý majitel nebo provozovatel jakéhokoliv zařízení by měl mít právo na to stanovit si vlastní pravidla, která v tom místě budou platit. Souvisí to i s obecným pravidlem "co sám nechceš, nečiň jiným", a málokdo by asi chtěl, v případě že si např. otevře svou vlastní restauraci, aby mu kdokoliv kecal do toho, jestli tam smí nebo nesmí povolit kouření, že musí tolerovat řvoucí děti, prodávat vodu z kohoutku, nesmí se blikat bleskem apod. Prostě uznáváme, že "tady platí vaše pravidla, když si založím něco svého, budou tam zase platit moje pravidla". Pokud s pravidly nesouhlasím, tak tam prostě nelezu. Je v tom taková reciprocita, která vychází z vlastní vůle lidí. Pokud ale přijde nařízení zvenčí, lidé se mohou právem cítit omezovaní, protože tam už ta reciprocita není, naopak omezení někoho jiného v můj prospěch se může v budoucnu změnit i v omezení mě samotného v můj neprospěch...

+3/−1
26.5.2016 14:29

M63a83r15t45i40n 84K40l37í40m98e24k 1179277561612

Stát uděluje povolení k podnikání za jím stanovených podmínek. Zákaz kouření v restaurací by byl pouze jednou z dalších těchto podmínek nutných,k provozování restaurace.

+1/0
26.5.2016 14:35

M26i19c44h70a95l 48P11a10u41l61í69č68e94k 2363435485255

No to samozřejmě. Ale musíme si uvědomit, že stát může teoreticky zakazovat cokoliv až do nekonečna, což samozřejmě není obecně přípustné, takže někde musíme udělat hranici, že odtud už se nic plošně omezovat nebude. Protože po cigaretách v restauracích může např. přijít zákaz prodeje všech alkoholických nápojů, třeba... (proč ne, alkohol je metla lidstva a stát se rozhodne chránit lidi před sebou samými), následovat bude zákaz prodeje nezdravých smažených a tučných jídel, v rámci multikulturnosti povinnost nabízet alespoň jedno arabské, jedno čínské, jedno mexické a jedno indické jídlo, alespoň jedno vegetariánské, jedno košer, jedno halal (jinak dostanete pokutu), pokračovat to bude omezováním soli a cukru v jídle atd. To je jen taková extrapolace dalšího vývoje...

+4/0
26.5.2016 14:49
Foto

L60u30b98o39š 55Z29á64l82o97m 9147667759448

zákaz kouření v soukromé hospodě či restauraci samozřejmě JE omezením svobody. ;-O;-O;-O

+4/−2
26.5.2016 14:29

Z49d41e49n96ě67k 87B29e33r79á17n61e83k 2728835706252

Autorka článku míchá nemíchatelné a vytváří takový svůj gulášek. Osobně nejsem kuřák, ale jakýkoliv zákaz něčeho mi vydí a nejen ten, který mi vyhovuje. Tedy vadí mi i tací lidé, kteří v zájmu "velké věci" zakáží cokoli, podobně jako pisatelka blogu.

+2/−1
26.5.2016 14:25

M45a10r96e60k 97M56i95n56i31s70t88r 5792872962445

Pokud bychom neměli zdravotnictví zadarmo, nemuseli bychom se bavit o nějakém zákazu kouření. Kdo rozumí svobodě , pochopí a přijme také odpovědnost. Je jenom na nás jakou budoucnost si připravíme, pokud kouřím, přežírám se, nehýbu se, zadělávám si na problém. Problém je v tom ,že se pak o nás, náš zdravotní a sociální systém postará a stojí to obrovský balík a na ten se musí někde vzít.Mě osobně kouření nevadí a přesto, že nepatrně kouřím si radši sednu do restaurace, kde se nekouří. Jejich určitě hodně a pokud bude poptávka , tak jich bude přibývat. Pokud ne tak, tak to bude naopak. Ale tohle přeci nejde regulovat, na to si přeci každý z nás musí přijít sám. Bohužel ten správný bič je maskován zdravotní péčí zcela zdarma, neexistuje žádná odpovědnost jedince, nakonec to zaplatíme všichni a budeme si vesele kouřit , chlastat, přežírat se a zabývat se nesmyslnou regulací.

0/0
26.5.2016 14:18
Foto

M96i21l37o29š 97F67. 54P29e91c80h22a47r 3553811440925

Zákaz kouření v soukromém podniku je omezením svobody.

Více o tom píšu ve svém dosud jediném článku:

http://pechar.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=488832

0/−3
26.5.2016 14:11
Foto

E66l62i13š69k25a 45A91n44n92a 74K96u97b48i45č81k72o27v59á 2752722431955

Ještě dodám, že jsem nepsala nic o tom, že zákaz kouření ve spolčených veřejných prostorách je už prakticky všude v Evropě, nově také v Rusku a Číně, v USA už desítky let, protože to psali už blogeři přede mnou. Zcela s nimi souhlasím, že naši poslanci promarnili příležitost se o krok opět přiblížit k civilizované části světa.

Protiargumenty i v této diskuzi ukazují, že se nejen politici, ale i velká část veřejnosti nechala zmanipulovat kuřáckou lobby :-(, a že se jedná o běh na hodně dlouhou trať. To mi v tomto případě vadí, přestože jinak mám dlouhé tratě ráda (letos jsem uběhla 5 maratónů).

+2/−4
26.5.2016 13:56

R47a41d51e40k 15J75a83r18o75š 4877538860306

V USA je v řadě států kouření v restauracích a barech povoleno. Taktéž v Japonsku. I v Německu a zejména v Rakousku si přes určitá omezení v barech zakouříte. V Holandsku byl původně úplný zákaz, nyní již v barech kouřit lze.

Tak tady nemystifikujte lidi s tou "civilizovanou částí světa".

+2/0
26.5.2016 14:35

J44o41s73e18f 60P28o91n35e33r70t 9568800562978

V Nizozemí zrušen zákaz kouření v barech do 70m2 - jde asi o necelé 4 tisíce barů v celé zemi. V Německu se dokonce připravuje zákon o zákazu kouření v autě.

0/0
26.5.2016 14:48

M49a30r94t16i71n 58B70u24s70i28d83e40a 4263600

To, v kolika zemích takový zákaz funguje přece nemění nic na skutečnosti, že jde o omezování svobody. (To byste mohla argumentovat tím, v kolika zemích je třeba předepsáno nošení burky apod...)

Ano, i západní svět vědomě omezuje svoje svobody...třeba s odvoláním na terorismus. Je to v pořádku...ale je důležité odhadnout, kam až je to nutné.

A je opravdu nutné zakázat kuřákům kouření i tam, kde nikoho neohrožují (ve vymezených a oddělených prostorech restaurací)?

+1/−1
26.5.2016 14:39
Foto

E84l97i18š53k60a 24A46n41n53a 51K24u53b51i69č24k70o94v59á 2572762431875

Příspěvků je hodně, tak odpovím souhrnně. Argumenty, že jsou i jiné zápachy - ty nezpůsobují smrtelné nemoci. Znala jsem osobně lidi, kteří zemřeli evidentně v důsledku kouření, včetně například matky 5 dětí, z nichž se potom některé (ty nejmladší) stali dětskými kriminálními živly. A zřejmě jste také znali Borise Rosnera, Michala Dočolomanského, Jaroslavu Moserovou, Paula Newmana,... To, že je rakovina plic nejčastější příčina úmrtí mužů v Evropě, nebo, že v zemích, kde zakázali kouření se snížila úmrtnost v důsledku nemocí z kouření, je statisticky zjištěno.

Jistěže je zdraví škodlivých víc věcí, ale kouření je nejhorší také tím, že ohrožuje, na rozdíl na příklad od obezity, i zcela nezúčastněné lidi.

Pokud jde o nekuřácké restaurace - je jich stále velice málo. Moji přátelé a kolegové jsou nekuřáci, a vím jaký je problém najít čistě nekuřácký prostor pro skupinu lidí. Zařízení, kde jsou tzv. stavebně oddělené prostory, jsou kuřácké.

Souhlasím, že je špatně, že stát neomezuje výrobu a distribuci cigaret - píšu také o bezpáteřnosti politiků ve směru k výrobcům cigaret. Nicméně, je už vypočteno, že zisky z daní na cigarety jsou menší než léčení nemocí z kouření.

Hlavní smysl článku je v tom, že poukazuje na následující rozdíl: Je zakázáno vyhláškami spousta věcí, které neohrožují zdraví a životy, nejsou nijak společensky nebezpečné, kolikrát nedávají ani smysl, přesto to nikomu nevadí a nevolá o omezení svobody. V článku je tučně proloženo, že zákaz kouření je zákaz poškozování zdraví a životního prostředí (zhoršování kvality už tak špatného ovzduší). Takový zákaz je zcela v pořádku. R^

+3/−3
26.5.2016 13:51

V79i81k81t37o58r 29Š69e55d33i30v12ý 8406501340626

"kouření je nejhorší také tím, že ohrožuje... i zcela nezúčastněné lidi"

Tedy 8-o zírám. Jak mne ohrozí na zdraví skutečnost, že naproti je hospoda, kde se normálně kouří, ba přímo hulí?

+2/−5
26.5.2016 14:00

V12i29k41t60o18r 76Š53e90d28i17v10ý 8106101320346

Když tak hezky klikáte mínusy - můžete mi tedy vysvětlit, jak mne ohrožuje na zdraví zahulená knajpa naproti nebo jakýkoli jiný podnik, kde se kouří?

A jak se zlepší mé zdraví, když v té či jiné putyce kouření zakážou?

+1/0
26.5.2016 14:58
Foto

M81i48l27o96š 27F35. 71P32e65c27h70a97r 3283931510205

Nemůžou. Nemají na to. Mně taky jen naklikali minusy, aniž by se zmohli na jakýkoli argument.

0/0
26.5.2016 15:52
Foto

E29l88i17š92k39a 25A25n35n21a 36K89u62b30i58č29k69o32v97á 2472622231535

Mám na mysli lidi mimo vás, případně skupiny lidí, kteří jsou s vámi a s kouřením jsou smířeni. Jednou mi třeba nějaký divák na fotbale o řadu níž hulil pod nos, a když jsem ho požádala, aby nekouřil, nebo ne tak, aby na mě šel kouř, tak mi řekl, že když mi to vadí, tak se mám dívat na fotbal v televizi. Tak to je ten případ, kdy kuřák ohrožuje zdraví dalším osobám.

0/0
26.5.2016 20:24

V16i36k39t95o75r 43Š46e77d35i96v75ý 8956801200916

Chápu, že to bylo protivné, rozhodně to ale neohrožovalo Vaše zdraví.

:-/

Nevysvětlila jste ale, jak je mé (či Vaše) zdraví ohrožené tím, že se v hospodě "U hrubiána" hulí ostošest a jak se mé (či Vaše) zdraví zlepší následkem zákazu kouření ve zmíněné putyce.

+2/0
26.5.2016 20:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz