Eliška Anna Kubičková

Obezita není sexy

Po roce a půl home-officu jsem začala dojždět do zaměstnání a všimla jsem si extrémního množství lidí s nadváhou.

12.9.2021 v 14:00 | Karma článku: 23.32 | Přečteno: 864 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Tajná strategie promoření

Možná si vzpomínáte, jak před rokem nastalo překvapení, že se lidé začali hromadit v přírodě, a to i na místech, kde dřív bylo možné potkat jen lesní zvěř.

7.3.2021 v 17:44 | Karma článku: 17.57 | Přečteno: 578 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Nápady našich ministrů

Už delší dobu otvírám stránky sdělovacích prostředků na Internetu nebo zapínám rozhlasové zprávy s podivným pocitem děsu a hrůzy, co zase někdo z vlády nebo jejích poradců vymyslí.

27.1.2021 v 18:53 | Karma článku: 22.62 | Přečteno: 470 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Potěmkinovy roušky

Je už hodně únavné sledovat stále nové zprávy o tom, jak probíhá uvolňování opatření proti epidemii. Podle skutečné situace to působí dojmem, že si někteří zodpovědní nemohou zvyknout, že by skončila jejich chvíle slávy a moci.

18.6.2020 v 16:22 | Karma článku: 21.57 | Přečteno: 668 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Prymulovi a muškám neutečeš

Jako každý, kdo sleduje zprávy, jsem zaregistrovala názor ministra Hamáčka na možnost sesazení ministra Vojtěcha a jeho nahrazení bývalým náměstkem Prymulou. Docela mě obešla hrůza.

4.6.2020 v 19:14 | Karma článku: 26.87 | Přečteno: 861 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Tajemný balíček

Poněkud opožděně jsem zaregistrovala, že mi přišla na telefon zpráva od populárního odesílatele jménem Zásilkovna.

20.5.2020 v 20:17 | Karma článku: 11.40 | Přečteno: 643 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Cinkali jsme zbytečně aneb návrat vlády jedné strany

Jsem z generace, která se aktivně podílela na revolučních událostech v roce 1989. Dobře si pamatuji na všechno nadšení, radost z nabyté svobody, očekávání lepší a šťastnější budoucnosti.

11.5.2020 v 23:46 | Karma článku: 23.17 | Přečteno: 883 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Otázky pro paní ministryně

Nedávno jsem si dělala nový přeliv a zastřižení konečků a vzpomněla jsem si na debatu o novém účesu paní Schillerové. Na sociálních sítích bylo téma na týdenní diskuzi, jestli si účes udělala sama, nebo kdo jí s ním pomáhal.

1.5.2020 v 22:46 | Karma článku: 35.98 | Přečteno: 10863 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Jak dlouho je s námi nový virus?

O novém viru Covid-19 bylo už napsáno tolik článků, že je asi nikdo nestíhá číst. Nicméně, málo se poukazuje na jednu zajímavou věc.

16.4.2020 v 21:03 | Karma článku: 24.83 | Přečteno: 1035 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Zdravější potraviny?

Taky jste si všimli, že rohlík loupák, který jsme v dětství považovali za velkou pochoutku, nemá s tím původním loupákem nic společného?

23.6.2019 v 23:53 | Karma článku: 24.31 | Přečteno: 822 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Inflace diplomů

Inflace je známý pojem z ekonomiky, obecně však souvisí se znehodnocením objektů, kterých je příliš mnoho, takže ztrácejí hodnotu.

28.7.2018 v 21:51 | Karma článku: 30.02 | Přečteno: 1496 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Jak je to se vzděláním voličů

Nejen dnešní MFDnes píše, že klíčem k úspěchu prof. Drahoše u pražských voličů je fakt, že v Praze žije nejvíce vysokoškoláků. Nikde jsem ale neviděla statistiku týkající se oboru jejich vzdělání a druhu školy, kterou vystudovali.

30.1.2018 v 8:47 | Karma článku: 34.28 | Přečteno: 1288 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Už se nám blíží

Co? Samozřejmě volba prezidenta. Skoro jsem zapomněla, že je už je tento týden, a to přes denní setkávání s kandidáty, minimálně na Internetu.

9.1.2018 v 14:51 | Karma článku: 6.00 | Přečteno: 347 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

O toleranci

Letos jsem se již podruhé zúčastnila happeningu Pamatuj! V současné době nabývá motiv paměti ještě další význam.

12.3.2017 v 3:32 | Karma článku: 11.50 | Přečteno: 281 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Leonard Cohen v Praze

Když jsem byla na koncertě Jarka Nohavici, tak vyprávěl, že se byl podívat na Cohenovi, aby zjistil, jestli se to dá zvládnout ještě v 79 letech. Závěr zněl: "Děcka, dá."

11.11.2016 v 9:13 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 370 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Tři oříšky pro Donalda

Zdá se, že Donald Trump patří mezi šťastnější část lidstva (ve smyslu lucky), když jako teprve 5. prezident ze 45 zvítězil i přes celkový nižší počet hlasů voličů.

11.11.2016 v 1:51 | Karma článku: 8.51 | Přečteno: 435 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Zavírat o svátcích: ano či ne

Jako obvykle koncem týdne jsem se dnes vypravila za regenerací na plavecký stadión a jako obvykle jsem si zabalila do batohu dvě nákupní igelitky, protože se cestou z plavání stavuji v obchodním centru na víkendový nákup.

28.10.2016 v 20:26 | Karma článku: 28.04 | Přečteno: 846 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Věda pro ženy

Asi taky znáte tu zázračnou formuli "vědci zjistili", kterou začínají mnohé "vědecké" články, které nám poskytují informace o tom, jak funguje svět a jak máme žít. Poskytované informace lze rozdělit v podstatě do dvou skupin.

8.10.2016 v 2:14 | Karma článku: 15.38 | Přečteno: 304 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Vyzvědačka v mešitě

Při čtení článku o české studentce, která podávala informace německé tajné službě o radikálních muslimech, jsem nemohla uvěřit, že je možné něco takového napsat do novin.V diskuzi se objevily názory, že je celý příběh smyšlený.

22.8.2016 v 23:04 | Karma článku: 29.19 | Přečteno: 1316 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Hradní fraška

Na Pražském Hradě bývají divadelní představení, ale hořkou komedii, kterou připravili hradní úředníci místním občanům i zahraničním návštěvníkům Prahy, ani klasik nepřekoná.

15.8.2016 v 22:40 | Karma článku: 21.81 | Přečteno: 2006 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1411

Mám vzdělání a praxi v mnoha oborech, zejména v průmyslu, vzdělávání, výzkumu, umělecké tvorbě, popularizační a publikační činnosti a marketingu. Hodně se také věnuji literárním aktivitám. Vedu literární skupinu SIG Literární tvorba, vydala jsem sbírky básní Cesta za duhou./Jestli víte to, co já/, Stroj času, Když nastává odliv nadějí, Démanty v nás,  Dopisy, Na dně vesmíru našeho myšlení, básně a prózu Úlomky duhy, povídky Osudová a novelu Muškám neutečeš. Dále jsem přispěla do různých sborníků, jako například Opouštění ze soutěže Literární Varnsdorf 2016 nebo Za okny tma z prvního ročníku soutěže, kterou pořádá naše skupina. Knihy také graficky a výtvarně upravuji. Pocházím z umělecké rodiny, přispěla jsem do rodinné umělecké knihy Katalog 100 let výtvarné tvorby jedné rodiny.

Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.