Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za příspěvky. Bohužel stále nemám nastavené konto pro neomezené diskutování, (přestože mi to pan Dvořák již dříve slíbil), takže musím odpovědět najednou v jednom příspěvku.

Slyšela jsem (četla), že byl V. Havel prominentní disident. Jednak je otázka, co je pravda a co pomluvy a pak také, myslím, že jeho činnost nebyla zřejmě považována za tolik nebezpečnou. Perzekuce ho však neminuly, kdyby byl prominent, tak by nebyl disident, taky mu zůstalo mu podlomené zdraví, nehrály se jeho hry, atd. to je jasné.

Pro pana Nováka: Asi jste to úplně nepochopil. Líheň alternativní kultury byla hospoda pro undergroundové umělce, ale ne pro šestnáctileté dívky, které kolikrát pod vlivem alkoholu otěhotněly (a chodily na potraty). Ale možná to považujete za školu života :-(. Nevím, jak jste starý, ale kdo v té době žil ví, že zájmová činnost (kulturní, sportovní,..) ve škole (v učilišti) se nedala dělat prakticky jinde než pod hlavičkou SSM, podobně například letecké sporty se provozovaly ve Svazarmu. To, jestli je zpívání ve sboru nebo účast na atletických závodech kolaborace ponechám na uvážení čtenářů. :-)

0 0
možnosti
JK

já si ho nevážím vůbec ale vůbec!!

3 1
možnosti
EP

Paní Eliška Anna použila pro své rozjímání zbytečně velkou plochu. Jistě ví, že věci se mají hodnotit s nezbytným časovým odstupem. Zejména věci politické, společenské, které proběhly nedávno není radno vůbec hodnotit na základě prožitků vyvíjecího se člověka. Ten rád vynáší nepodložené soudy jen na základě emocionálních prožitků.

Mám to štěstí, že jsem jako školák prožil truchlivé dny loučení národa s TGM co prosadil vznik naší republiky.

A až nyní si dovolím dělat soudy například o politickém popředvratovém období.Musím zdůraznit, že hledání pravdy je velmi namáhavá práce vyžadující objektivitu a ostražitost k pramenům. Je to těžké zejména v politické i sociologické oblasti.

I když autorka pracuje v profesích, kde jde také o použití badatelských metod, musím konstatovat, že si jejich složitost zatím plně neuvědomila.

2 2
možnosti
Foto

"Považovala jsem to (a dodnes považuji) za užitečnou práci, protože mi připadalo lepší, aby holky zpívaly ve sboru, hrály volejbal a závodily v atletice, než aby trávily čas na diskotékách nebo vysedávaly v hospodě. " - příšerné paní autorko!! Hospoda, za bolševiků líheň alternativní kultury, přinejmenším v uvedených letech byla školou života a žádné svazácké hrátky ji nemohly nahradit! Ale především - proč zveřejňujete výňatek ze svých kádrových profilů? Alespoň ocením, že se přiznáváte k dobrovolné kolaboraci s bolševickým režimem coby svazácká aktivistka. Na rozdíl od jiných..., byť i kandidátů na prezidenta....

3 3
možnosti
Foto

Já se snažím, nenechat se okouzlit prvním dojmem. Žiji mnoho let v emigraci a tak euforie sametové a celý ten podvod jsem mohl relativně pozorovat, neovlivněn z povzdálí.

 Pan Havel, světový literát a dramatik, stím mi prosím dejte pokoj.Tomu snad nevěříte. Na tom není nic světového. Pokud by jej komunisti opravdu chtěli zavřít, tak by šel do uranových dolů na 20 let. Proč to neudělali? Doufám, že si nemyslíte, že se soudruzi báli, co o tom řekne západ. Rodiče mého kamaráda, byl soudruhy donuceni bezplatně pronajmout dvě místnosti jejich bytu. Byla jste v bytě pana Havla, ne?? S platu kulisáka, si žil na vysolé noze. Hrádeček, mercedes, a "zakázané hry" které si pro sebe hráli v jeho bytě, při popijení likérů, za peníze poslané ze zahraničí na podporu žen a dětí politických vězňů.

A pan Klaus, ten tomu všemu dal nakonec korunu.

Váš článek je dobrý.  Bohužel, většina lidí se ale nechce, s jakési nepříjemné předtuchy, podívat na druhou stranu mince.

8 2
možnosti
RK

To tedy nevím co jste pozoroval z povzdálí, když jste si ani nevšiml, že poslední nápravně pracovní tábory v uranových dolech byly zrušeny k 1.6.1961. Vy nás nepozorujete. Vy pozorujete nesmyslné stránky, ze kterých si vybíráte ještě větší nesmysly. Viz. magnetická energie.

5 5
možnosti
RS

velice pekny clanek , s nekterymi vecmi sice nesouhlasim, ale kdyby lide souhlasili se vsim , co se napise nebo rekne , tak by jsme byli roboti . znam jednu zenu , ktera lezla do pr.... komunistum , ale v 89 obratila , dala se do OF a chtela po me , abych volil takove , jako byla ona , ja jsem ji rekl , ze radeji budu volit komunisty , nez takove co prevlikaji kabaty jak se jim zachce . Cesko do dneska nema slusne a poctive politiky na pravych mistech , a tak si budeme muset pockat jeste nejakou dobu .

4 1
možnosti
TK
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1439x
Mám vzdělání a praxi v mnoha oborech, zejména v průmyslu, vzdělávání, výzkumu, umělecké tvorbě, popularizační a publikační činnosti a marketingu. Hodně se také věnuji literárním aktivitám. Vedu literární skupinu SIG Literární tvorba, vydala jsem sbírky básní Cesta za duhou./Jestli víte to, co já/, Stroj času, Když nastává odliv nadějí, Démanty v nás,  Dopisy, Na dně vesmíru našeho myšlení, básně a prózu Úlomky duhy, povídky Osudová a novelu Muškám neutečeš. Dále jsem přispěla do různých sborníků, jako například Opouštění ze soutěže Literární Varnsdorf 2016 nebo Za okny tma z prvního ročníku soutěže, kterou pořádá naše skupina. Knihy také graficky a výtvarně upravuji. Pocházím z umělecké rodiny, přispěla jsem do rodinné umělecké knihy Katalog 100 let výtvarné tvorby jedné rodiny.

Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.