Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajemný balíček

Poněkud opožděně jsem zaregistrovala, že mi přišla na telefon zpráva od populárního odesílatele jménem Zásilkovna.    

Usilovně jsem začala přemýšlet, co by mělo přijít. V době uzavřených obchodů jsem si samozřejmě objednávala a nakupovala více či méně,  no přiznejme si, že spíš méně důležité věci přes Internet ještě mnohem častěji než obvykle. Přišly mi různými cestami zásilky od několika dekagramů do desítek kilogramů. Někdy byly docela nervy zásilku uhlídat, zejména pokud odesílatel zvolil za pošťáka starou dobrou Českou poštu. Nicméně všechny objednané a zaplacené balíky a balíčky jsem již úspěšně obdržela, (pokud tedy nepočítám zmizelé předplacené časopisy, ale to se vyřizuje). Byla jsem si na stopadesát procent jistá, že jsem si nic neobjednala do Zásilkovny. Ani jsem nevěděla, jestli jsou otevřené. A už vůbec bych si nevybrala pobočku, kterou mám docela z ruky. Celou věc jsem proto považovala za omyl. Přesto mi to nedalo, opsala jsem si číslo zásilky a kód pro vyzvednutí a naťukala číslo telefonu, které jsem našla na Internetu. První pokus nevyšel, protože pracovník, který vydává zásilky, pracuje od jedenácti hodin. Napodruhé jsem ho už zastihla. Hned jsem vysvětlila situaci, že žádnou zásilku nečekám, že jsem si opravdu nic neobjednala. Vyptávala jsem se na velikost, váhu, cenu balíčku a prodavač mi ochotně vše zodpovídal. Název odesílatele mi vůbec nic neříkal. Když jsem se dozvěděla, že jedno z poštovních razítek je z Estonska, bylo mi to už hodně podezřelé. Zásilka však byla na moje jméno, takže jsem pokračovala ve výslechu trpělivého pracovníka. Naštěstí na ní nebyla žádná dobírka, takže jsem to ještě ke všemu už zaplatila. Velké to nebylo, ani těžké, spíš malé a lehké.

'Je to takový měkký balíček,' snažil se mi pomoct ten sympatický mladík. Neobjednala jste si nějaké roušky nebo ochranné pomůcky? To teď lidem hodně chodí.'  Úplně jsem viděla tu žárovku, jak se mi rozsvítilo. 'To jsme si objednali - před dvěma měsíci. Dva balíčky, jeden nám přišel domů a tohle je tedy ten druhý. Dokdy to uschováte? - Týden, aha máte otevřeno do čtvrtka. Tak moc děkuju, já si to vyzvednu.'

Ano, po vyhlášení povinnosti vycházet z domu jen s rouškou na nose a puse, a po zkušenosti, kdy jsem se dusila v běžeckém šátku, jsem hledala na Internetu oficiální roušky. Koupila jsem zásobu pro celou rodinu. Deset roušek ve dvou balíčkách skoro za dva tisíce přišlo ve dvou dávkách, ačkoliv byly objednané najednou. První balíček za měsíc, druhý za dva, kdy už povinnost nosit roušky prakticky končí. Mezitím jsem si objednala několik sběratelských v barvách svého oblíbeného fotbalového klubu, několik dalších jsme dostali v obchodě a na poště. Žádné jsme nešili, ani jinak svépomocí nevyráběli. Rouškovému šílenství nikdo z mého okolí nepropadl, brali jsme to většinou jako nutné zlo, a radili se, jak se dýchání vydýchaného vzduchu plného odpadních látek z plic v maximální možné míře vyhnout. 

Když někdo na Facebooku zveřejnil obrázek, kde byli otroci v rouškách, všimla jsem si, že je mají jen přes ústa, nikoliv přes nos. Jinými slovy, nás nechtějí jen umlčet, ale i zadusit. Prostě pokrok jde kupředu. Opožděně zaslané roušky jsem si schovala. Pamatuju si dobře děsivá slova ministra zdravotnictví o tom,  že jsme vyzkoušeli, že to jde, a můžeme roušky na podzim opět nasadit. Zbývá jen doufat ve dvě věci. Že si toto poselství zapamatovali i další voliči, a že příští vláda nebude mít otrokářské sklony.

 

 

 

Autor: Eliška Anna Kubičková | středa 20.5.2020 20:17 | karma článku: 11,40 | přečteno: 643x
  • Další články autora

Eliška Anna Kubičková

Obezita není sexy

Po roce a půl home-officu jsem začala dojždět do zaměstnání a všimla jsem si extrémního množství lidí s nadváhou.

12.9.2021 v 14:00 | Karma: 23,47 | Přečteno: 864x | Diskuse| Společnost

Eliška Anna Kubičková

Tajná strategie promoření

Možná si vzpomínáte, jak před rokem nastalo překvapení, že se lidé začali hromadit v přírodě, a to i na místech, kde dřív bylo možné potkat jen lesní zvěř.

7.3.2021 v 17:44 | Karma: 17,79 | Přečteno: 579x | Diskuse| Ostatní

Eliška Anna Kubičková

Nápady našich ministrů

Už delší dobu otvírám stránky sdělovacích prostředků na Internetu nebo zapínám rozhlasové zprávy s podivným pocitem děsu a hrůzy, co zase někdo z vlády nebo jejích poradců vymyslí.

27.1.2021 v 18:53 | Karma: 22,62 | Přečteno: 470x | Diskuse| Ostatní

Eliška Anna Kubičková

Potěmkinovy roušky

Je už hodně únavné sledovat stále nové zprávy o tom, jak probíhá uvolňování opatření proti epidemii. Podle skutečné situace to působí dojmem, že si někteří zodpovědní nemohou zvyknout, že by skončila jejich chvíle slávy a moci.

18.6.2020 v 16:22 | Karma: 21,57 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost

Eliška Anna Kubičková

Prymulovi a muškám neutečeš

Jako každý, kdo sleduje zprávy, jsem zaregistrovala názor ministra Hamáčka na možnost sesazení ministra Vojtěcha a jeho nahrazení bývalým náměstkem Prymulou. Docela mě obešla hrůza.

4.6.2020 v 19:14 | Karma: 26,98 | Přečteno: 861x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1439x
Mám vzdělání a praxi v mnoha oborech, zejména v průmyslu, vzdělávání, výzkumu, umělecké tvorbě, popularizační a publikační činnosti a marketingu. Hodně se také věnuji literárním aktivitám. Vedu literární skupinu SIG Literární tvorba, vydala jsem sbírky básní Cesta za duhou./Jestli víte to, co já/, Stroj času, Když nastává odliv nadějí, Démanty v nás,  Dopisy, Na dně vesmíru našeho myšlení, básně a prózu Úlomky duhy, povídky Osudová a novelu Muškám neutečeš. Dále jsem přispěla do různých sborníků, jako například Opouštění ze soutěže Literární Varnsdorf 2016 nebo Za okny tma z prvního ročníku soutěže, kterou pořádá naše skupina. Knihy také graficky a výtvarně upravuji. Pocházím z umělecké rodiny, přispěla jsem do rodinné umělecké knihy Katalog 100 let výtvarné tvorby jedné rodiny.

Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.