Leonard Cohen v Praze

11. 11. 2016 9:13:33
Když jsem byla na koncertě Jarka Nohavici, tak vyprávěl, že se byl podívat na Cohenovi, aby zjistil, jestli se to dá zvládnout ještě v 79 letech. Závěr zněl: "Děcka, dá."

Byla jsem na tom koncertě v O2 Areně taky a byla jsem šťastná, že jsem se konečně na koncert této legendy a mého velkého oblíbence dostala. Cohenovy písničky, které v jeho podání zní jako zhudebněné básně, patří jistě k tomu nejlepšímu, co kdy v populární hudbě vzniklo. Nechci rozebírat víc umělcovu tvorbu, kterou jistě zhodnotí jiní, ani život, který zpracoval literárně i on sám. Spíš se pokusím přiblížit osobní dojem ze setkání s legendou. Reportáž je z koncertu v září 2013.

Začátek ve 20.00h na vstupence, ve 20.05 přichází konferenciér a oznamuje, že koncert začne do deseti minut. Žádné hodinové čekání jako na některé "hvězdy", které Cohenovi nesahají ani po kotníky. Poté doslova přitančil na jeviště vysoký štíhlý muž, který neměl problém během zpívání pokleknout a zase pružně vstát, a to mnohokrát za večer. Všechny písně, včetně těch nejslavnějších, které zpíval zřejmě na všech svých koncertech, přednesl procítěně a se zaujetím, jako kdyby to bylo poprvé. Doprovázel ho velký orchestr a tři sboristky, sám hrál na kytaru a na klávesy. V perexu je snímek z velkoplošné obrazovky, Cohen zpívá legendární Suzanne, kterou dobře známe ve výborné interpretaci Václava Neckáře. Zazněly samozřejmě i Haleluja nebo I'm your man.

Co mě zaujalo nejvíc, byla charismatická osobnost a vystupování vyznačující se velkou skromností. Další příklad, že kdo je opravdu velký, má v sobě i velkou pokoru a úctu k druhým lidem. Například, když měl sólo jiný hudebník, Cohen stál čelem k němu v úkloně, někdy i smeknul klobouk. Seděla jsem v první řadě na tribuně, během půlhodinového přídavku se dalo jít až k jevišti, takže diváci vpředu měli možnost uvidět legendu opravdu zblízka. (Celý koncert trval tři hodiny).

Myslím, že další slova jsou dnes zbytečná, uvádím dále několik fotografií pro zachycení atmosféry v O2 Areně před třemi lety. Leonard Cohen bude dlouho chybět, nejen svým fanouškům. Vzpomínky, hudba, knihy, kresby a duch velkého básníka zůstanou.

Autor: Eliška Anna Kubičková | pátek 11.11.2016 9:13 | karma článku: 19.89 | přečteno: 370x

Další články blogera

Eliška Anna Kubičková

Obezita není sexy

Po roce a půl home-officu jsem začala dojždět do zaměstnání a všimla jsem si extrémního množství lidí s nadváhou.

12.9.2021 v 14:00 | Karma článku: 23.32 | Přečteno: 864 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 203 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 153 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXI. - Kapitán Nemo a jiní bezejmenní - Speciál)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

22.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 21.11 | Přečteno: 349 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1411

Mám vzdělání a praxi v mnoha oborech, zejména v průmyslu, vzdělávání, výzkumu, umělecké tvorbě, popularizační a publikační činnosti a marketingu. Hodně se také věnuji literárním aktivitám. Vedu literární skupinu SIG Literární tvorba, vydala jsem sbírky básní Cesta za duhou./Jestli víte to, co já/, Stroj času, Když nastává odliv nadějí, Démanty v nás,  Dopisy, Na dně vesmíru našeho myšlení, básně a prózu Úlomky duhy, povídky Osudová a novelu Muškám neutečeš. Dále jsem přispěla do různých sborníků, jako například Opouštění ze soutěže Literární Varnsdorf 2016 nebo Za okny tma z prvního ročníku soutěže, kterou pořádá naše skupina. Knihy také graficky a výtvarně upravuji. Pocházím z umělecké rodiny, přispěla jsem do rodinné umělecké knihy Katalog 100 let výtvarné tvorby jedné rodiny.

Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...