Fotografie a kresby

Eliška Anna Kubičková

Zatmění Slunce

Nikdy jsem to nezažila, ale zřejmě musí být hodně špatný pocit, když člověk cestuje za zatměním tisíce kilometrů, a potom je pod mrakem. Letošní zatmění se alespoň na našem území vydařilo, a nemuseli jsme ani nikam cestovat. Stačilo vyjít před dům, tedy vlastně ani to ne, protože jsem viděla snímky pořízené přímo z okna.

21.3.2015 v 2:16 | Karma článku: 9.57 | Přečteno: 294 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Veggie Parade

Pochod veganů a vegetariánů Veggie Parade se letos konal už pošesté. Do poslední chvíle jsem nevěděla, jestli nebudu muset do práce, takže jsem s účastí moc nepočítala. Přišla jsem jen tak, neměla jsem žádný transparent a navíc mi došla paměťová karta. Cestou se mi podařilo na Václavském náměstí koupit novou, takže jsem mohla pořídit několik dokumentárních snímků.

22.6.2014 v 0:19 | Karma článku: 20.44 | Přečteno: 3338 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Trochu jiná Praha

Taky vám připadají pohlednice a kalendáře pořád stejné? Vloni jsem obdarovala členy rodiny i sebe kalendáři vlastní výroby. Jejich nevýhoda byla, že barvy z inkoustové tiskárny blednou na slunci, případně se rozmažou, pokud máte kalendář pověšený blízko okna, a trochu vám zmokne. Také kvalita zavěšení provedená v copy centru není úplně ideální. Letos jsem si proto koupila oficiální nástěnný kalendář s Prahou, a po dvou měsících jsem ho musela sundat ze stěny a uložit na místo, kde na něj neuvidím, jak mě rozčilovalo jeho diletantské provedení.

20.6.2014 v 23:25 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 811 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Po ránu

Taky máte rádi chvíle, kdy skrz bílý závoj ranní mlhy opatrně nad obzorem vykukuje slunce jako pomeranč?

16.3.2014 v 17:33 | Karma článku: 10.53 | Přečteno: 401 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Ve svitu luny

V období vánočních svátků a přechodu do nového roku si najdeme chvíli času na nevšední věci, na které po celý rok nezbývá čas. Také naše myšlenky směřují více duchovním směrem, a možná si najdeme i chvíli, kdy zvedneme hlavu vzhůru od všedních starostí a podíváme se na oblohu.

27.12.2013 v 1:11 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 259 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Praha večerní

Původně jsem chtěla napsat něco k volbám, ale pak jsem si řekla, že už toho bylo napsáno až dost, tak jsem se raději šla projít do soumračného města. Volbám jsem se ovšem stejně zcela nevyhnula.

1.11.2013 v 23:02 | Karma článku: 12.26 | Přečteno: 487 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Praha podzimní

Praha je pro objektiv fotoaparátu nekonečný zdroj inspirace. I když je ještě léto, tak se už dřív stmívá, a můžeme se pomalu připravovat, jaké to bude, až se budeme probouzet do chladných mlhavých rán.

20.8.2013 v 21:59 | Karma článku: 13.78 | Přečteno: 369 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Cesta na sever a zpátky

O víkendu jsem se s obavami vydala na krosový závod na sever Čech. Nebyly to jen obavy týkající se případných problémů s dopravou a se schůdností závodní tratě, (oboje se ukázaly jako oprávněné), ale také z toho, co cestou uvidím. A musím přiznat, že právě pohled na zdevastovanou krajinu, zatopená pole, ostrovy, nádraží a přístaviště byl ze všeho nejsmutnější.

10.6.2013 v 5:28 | Karma článku: 8.31 | Přečteno: 335 | Diskuse

Eliška Anna Kubičková

Povodeň v Praze v obraze

Po pražských mostech a nábřežích chodí lidé vybavení fotoaparáty, stativy, kamerami, na některých místech vidíme přenosové vozy televizních štábů. Také jsem poslední dva dny prošla místa, na nichž se nejčastěji pohybuji, a přináším krátkou ukázku materiálu, který jsem nasbírala.

4.6.2013 v 3:20 | Karma článku: 13.02 | Přečteno: 639 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1411

Mám vzdělání a praxi v mnoha oborech, zejména v průmyslu, vzdělávání, výzkumu, umělecké tvorbě, popularizační a publikační činnosti a marketingu. Hodně se také věnuji literárním aktivitám. Vedu literární skupinu SIG Literární tvorba, vydala jsem sbírky básní Cesta za duhou./Jestli víte to, co já/, Stroj času, Když nastává odliv nadějí, Démanty v nás,  Dopisy, Na dně vesmíru našeho myšlení, básně a prózu Úlomky duhy, povídky Osudová a novelu Muškám neutečeš. Dále jsem přispěla do různých sborníků, jako například Opouštění ze soutěže Literární Varnsdorf 2016 nebo Za okny tma z prvního ročníku soutěže, kterou pořádá naše skupina. Knihy také graficky a výtvarně upravuji. Pocházím z umělecké rodiny, přispěla jsem do rodinné umělecké knihy Katalog 100 let výtvarné tvorby jedné rodiny.

Někdy v uměleckých oborech soutěžím, (mám nějaké úspěchy v literární tvorbě), ale prezentuji i malbu a fotografii, buď ve výstavních síních nebo na Internetu, jako například v této galerii https://www.e-moc-e.cz/malba-2020/. Mám ještě mnoho dalších zájmů, mezi něž patří pozorování a komentování společnosti, což dělám na blogu. Dlouho jsem vedla, dnes už neaktivní, blog http://kubickova.bigbloger.lidovky.cz/.